Att lyckas eller att inte lyckas

Tur, tur och åter tur.

En termin på journalistutbildningen och jag har redan ena foten inne på Sveriges radio, och den andra på allas vårt älskade Hallands Nyheter.
Min förkärlek till tråkiga kommunkorridorer kommer få en chans att bli mättat under några veckor på HN i sommar. Se upp alla gubbar med hej-lilla-gumman-syndrome, armbågarna är spetsade.

Födelsedag coming up. Och guess what, så även flytt, IGEN. Så jag tänkte, varför inte slå ihop det? Födelsedags- och utflyttningskalas. Grannarna kommer ändå inte att se våra bakfulla nunor igen så alla eventuella klagomål tas emot med "man fyller bara 21 en gång i livet!".

Flyttlasset går denna gång till en liten, liten etta i Solna. Granne med Råsunda. Tanken har slagit mig att joina hulliganerna, men just det ja, då kommer jag vara tvungen att betala för att se en match. Nej, jag tror inte det.
För övrigt har vi snart duschkabinen i köket. Eu tänker ni kanske nu, men icke! Lyx tänker jag! Jag kommer tjäna flera minuter varje morgon på att värma upp duschvattnet samtidigt som jag laddar kaffebryggaren och låter hårinpackningen värka!

T och vår käre vän Micke är på uppdrag. Mission köpa-bräder-för-att-bygga-loftsäng. Ett intressant projekt för två halvidioter som inte vet skillnaden på spik och skruv. Än mindre gips och betong. En helt ny värld har öppnat sig, tumstockar, maskiner som är farliga och "vaddå, ska vi såga av dem själva?"

Roxana har fått ett mixtape skickat till sig på posten. Här om dagen drömde jag att hon var förbannad för att hon hade 2008 års vårjacka på sig, så typiskt Sanna.
Jag tänker på henne varje dag. Men verkligeheten känns lika långt borta som jag är från Varberg.


Chao

Kommentarer
Postat av: Anonym

efter lite klagomål här hemma så tvingas jag klargöra att halvidioterna jag syftar på alltså är mig och tommy. ingen annan

2009-05-19 @ 22:01:14
Postat av: admin

efter klagomål här hemma så måste jag klargöra att de två halvidioterna jag syftade på självklart var mig och tommy, ingen annan.

2009-05-19 @ 22:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0