Happy b-day till mig

Det finns en aningens känsla av ensamhet, idag mer än andra dagar.
Trots alla härliga gamla, och nyvunna vänner som var här på kalas igår så påminner födelsedagen mig om hur långt borta alla mina älsklingar är. Eller snarare, hur långt borta jag är.
Jag försöker intala mig själv att detta är en del av att bli vuxen. Men hör. Det låter ju fullkomligt idiotiskt. Jag vägrar tro på det där.
Tur att världens bästa plattång (födelsedagspresent av Tompa) kan sätta plåster på alla mina skråmor. Tänk vad han älskar mig... och mitt hår...

I natt blir sista natten i Fruängen. Skumt att både sörja en fin lägenhet och fira en ny hyra som bara är hälften än tidigare. Loftsängsbyggandet är i full gång. Jag tackar gudarna för Viktor Fabricius, vilken kara-karl! Tommy börjar få lite kalla fötter och tycker att vi ska sänka den planerade höjden med tio centimeter. Vi får väl se... Men det lär bli stabilt.

Nu har min farfar skaffat fejan. Det finnes hopp i världen trots allt!

Puss och godnatt

ÅH! Ett extra plus till Stjärtis och den fina Santana texten. Den värmde i vårregnet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0