Om att jag vägrar titta upp på folk som står över mig (o-bokstavligen)


Min lön är försenad med 2 dagar nu. Jag är mycket irriterad över följade:

1. Jag har inte fått mina pengar. Jag är inte i något större behov av dem just nu i och för sig. MEN. Rätt ska fan var rätt. Begär dem att jag ska komma i tid till jobbet så förväntar jag mig att jag får mina pengar i tid. Där med basta.

2. Jag har mailat ekonomikvinnan OCH VARKEN FÅTT NÅGON FÖRKLARING ELLER SVAR. Detta gjorde jag redan i måndags (25:e) och inte ett endaste litet pip har jag hört. ILLA.

3. Ekonomikvinnan har tidigare varit på min avdelning, försökt, och lyckats sätta dit oss med ett litet trick. Tack för den.


Finns det något som gör mig riktigt arg (det finns iofs en hel del sådant...) så är det välbetalda människor som inte fixar sitt jobb, och som dessutom inte står till svars när man begär åtgärd och/eller förklaring.
Jag tycker mitt jobb är rätt trevligt, men  fasiken inte så trevligt att jag jobbar gratis.

Nu när jag ändå håller på och vräker ur mig så kan jag också meddela att jag blivit underkänd (på en del av en tenta) för första gången i mitt liv. Tentan var en så kallad språktenta som gick ut på att hitta fel, t.ex. syftningsfel, i olika texter. Jag var en halv, EN HALV, poäng från godkänd. Till saken hör att jag själv inte ser att jag på något sett skriver eller talar dålig svenska. Kanske ett m eller ett l för mycket i nått ord här och där... Men det fixar ju rättstavningsprogrammet! Ahhh... Jag ska överklaga...

För att lätta upp stämningen en aning så kan jag också säga att jag också fick VG på den andra delen av tentan. Kommun, riksdag och regering var ämnet som konstigt nog ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Så jag överlever.

chao pescao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0