EU:s supermöte ur det lilla perspektivet

Den här veckan hålls den så kallade superveckan för en samling gubbar i mörk kostym som kallar sig Europeiska unionen. Supervecka. Så härligt det låter. Som vanligt antar jag att det ska diskutera viktiga saker som finanskris, torsk och självklart klimatfrågan. Vilken tur vi har som har folk som löser våra problem.
6000 (!) gubbar i kostym ska trängas ute i Älvsjömässans lokaler. Tänk vad trevligt de ska ha det. Men vi har ett litet logistikproblem. Mötet börjar klockan 9.00 idag. De flesta av kostymnissarna kommer med flyg till Arlanda eller Bromma under morgonen och ska på något vis ta sig från flygplatsen, genom hela Stockholm och till Älvsjö. "Jag vet, vi sätter dem i varsin diplomatbil/taxi/svart hyrbil och KÖR dem dit!" De missade kanske hur trafiken brukar se ut på motorvägen förbi Stockholm mellan klockan 6.30-9.30. "Nej nej, det har vi inte missat. Vi har ju gått ut och bett alla bilister i Stockholm att lämna bilen hemma!" Haha... Det funkar säkert. "Nej älskling du kan inte ta bilen idag för det ska kostymnissarna göra!"
Nu råkar det vara så att jag hade haft en mycket bra lösning på vårt lilla logistikproblem om någon bara brytt sig om att fråga. Men jag delar ändå med mig av min lösning så kanske de lär sig något till nästa gång. Älvsjömässan ligger precis vid pendeltågstationen. "Va? Ska kostymnissarna åka lokaltrafik tillsammans med alla vanliga människor?!" tänker ni. Nej, absolut inte! Det skulle aldrig falla mig in. Planen är att chartra ett par ArlanaExpress-tåg och tåga alla kostymnissar till Älvsjö. De slipper åka med alla vanliga dödliga, vi slipper dem på motorvägen och, se där! Vi kom en bit på vägen vad gäller klimatproblemen. Superveckan kunde blivit superbra.

Kommentarer
Postat av: Dennis

Jag. Kan. Inte. Låta bli.



Det är spårbrist genom innerstan, det finns inte plats för fler tåg.



Låt dem trängas med bilisterna i stället ...

2009-10-22 @ 12:04:32
Postat av: mariaaaa

ArlandaExpress-tågen kör nästan helt tomma, inte konstigt med tanke på priset... Ingen skulle sakna dem

2009-10-22 @ 18:59:21
Postat av: Dennis

Någon gång måste de ju växla om om de ska igenom stan.



Men jag ändrar mig. Låt dem trängas på tågen!

2009-10-22 @ 23:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0